Benim çocukluğumda İstanbul’da başıboş köpekler şimdikinden çoktu. Ben tanık değilim ama Osmanlı döneminde yoksul İstanbullular köpeklerin dışkılarını toplarlarmış sokaklardan. Bunları tabakhane denilen debbağhanelere götürürlermiş. Deri terbiyesinde kullanılırmış ve ne kadar tazesi giderse o kadar makbul olur, o kadar para edermiş.
Onun için köpeklerin arkasında koşarlar, hemen taze taze alır ve acele götürürlermiş. Bu tarihsel bir gerçektir. Hatta dilimizde “Tabakhaneye bok mu yetiştiriyorsun?” diye bir söz vardır. Çok telaşlı davranan insanlara böyle denir.
Sonradan kimyasal maddeler kullanılmaya başlayınca köpek pisliği işe yaramaz olmuş. Ama o dönemde köpekler çoğaldığı için sokaklarda sürüler halinde dolaşırlarmış. Belediye de onları uzun demir kıskaçlarla yakalar, kamyonlara doldurur ve Hayırsız Ada’ya gönderirmiş. Aziz Nesin, yaralı köpeklerin bu şekilde kamyonlara atıldığını kendi gözleriyle gördüğünü anlatıyor.
Alıntı : Aziz Nesin
11 Yorum
Yorumlar kapatıldı.
hello world
hello world
get zoloft
get zoloft
levitra price
levitra price
dapoxetine amazon
dapoxetine amazon
amoxicillin clavulanate
amoxicillin clavulanate
lasix
lasix
antibiotics for tonsillitis
antibiotics for tonsillitis
meloxicam 15 mg
meloxicam 15 mg
metoprolol bnf
metoprolol bnf
soolantra cream
soolantra cream
doxycycline for uti
doxycycline for uti